لامپ رشد گیاه

لامپ رشد گیاهان چراغ رشد گیاه - آترین نوین

 

لامپ رشد گیاه محصول جدید شرکت دانش بنیان آترین نوین

حالا دیگه با خیال راحت گل و گیاه‌هامو تو خونه پرورش میدم. اکثر ما به این مساله برخوردیم که درآپارتمان یا خونمون نور کافی واسه پرورش گل و گیاه نداریم. تکنولوژی این مساله رو حل کرده، فقط کافیه شما لامپ مخصوص رشد گیاه رو تهیه کنید. اون نور کافی رو برای هر نوع گیاهی که بخواهید نامین میکنه حتی برای گلخونه ها هم مناسبه.

چرا باید از لامپ رشد گیاه استفاده کنیم؟

حال با توجه به اینکه با تفاوت لامپ رشد گیاه و لامپ معمولی آشنا شدید، جای این است که به موضوع اهمیت استفاده از لامپ رشد گیاه بپردازیم. در واقع استفاده از لامپ رشد گیاه برای افرادی که میخواهند از گیاهان آپارتمانی در فضاهای کم نور استفاده کنند، الزامی است.

گیاهان برای اینکه رشد، نمو و گلدهی خود را متوقف نکنند به نور نیاز دارند و وقتی محیط شما نور کافی ندارد، باید چه کرد؟ برخی هم هستند با اینکه پنجره نور گیر دارند، اما نمی توانند از فضای آن استفاده کنند.

کلید حل همه این مشکلات شما، استفاده از لامپ رشد گیاه است. شما می توانید با استفاده از لامپ رشد گیاه علاوه بر اینکه نور کافی را برای آن تعیین کنید، چرخه نور رسانی را هم برای این گیاهان تنظیم کنید.

پس اگر علاقه دارید که گیاهان را در فضاهای خود استفاده کنید، این محدودیت را می توانید با استفاده از ال ای دی رشد گیاه برطرف سازید.

همچنین برخی ها این سوال را می پرسند که آیا چراغ رشد گیاه دارای ضرر برای گیاهان و انسان ها است یا خیر؟ باید در جواب بگوییم که لامپ های رشد گیاه برای انسان ها هیچ ضرری ندارند، چرا که در ساختار آن از هیچ اشعه و طیف مضری برای انسان استفاده نشده است. همچنین این لامپ ها اگر قرار بود مضر باشد، به هیچ وجه به عنوان لامپ رشد شناخته نمی شد یا توسط دانشمندان برای استفاده ممنوع می شد.

چه نوع لامپ رشد گیاه LED برای گیاهان بهتر است؟

تفاوت لامپ رشد گیاه با لامپ معمولی در چیست؟

لامپ های رشد گیاه طیف نور خاصی از خورشید را دار می باشند که از 380 تا 840 نانومتر را شامل می شوند این طیف از نور خورشید موردنیاز گیاه هست و توسط گیاه جذب میشود.
اما لامپ های معمولی طیف نور موردنیاز گیاه را ندارند.

آیا لامپ رشد گیاه برای تمام گیاهان کاربرد دارد ؟

لامپ رشد تمام طیف نور موردنیاز گیاهان را تامین میکند و شبیه ساز نور خورشید و برای تمام گیاهان کاربرد دارد البته که هر گیاهی نیاز نوری متفاوتی دارد و نیاز هست ساعت های متفاوتی لامپ رشد براشون روشن باشد. گیاهان نوردوست 12-14 ساعت و گیاهان سایه دوست 6-8 ساعت لازمه زیر نور لامپ رشد باشند.

ساخت لامپ رشد گیاه ساده

فاصله لامپ رشد تا تاج گیاه چقدر باید باشد ؟

حداقل فاصله باید طوری باشد که حرارت لامپ به گیاه نرسد که این فاصله برای مدل های 3 تا 12 وات حداقل 30 سانتی متر و برای مدل های قویتر و پروژکتوری حداقل 60-80 سانتی متر باید باشد.