تابلو پیکسلی

با پیشرفت های حاصل شده  که زمینه صنایع متعدد همه ی مشاغل تحت تاثیر دنیای مدرنیته قرار گرفته اند و براساس متدها و تکنولوژی روز دنیا به سمت پیشرفت و ترقی پیش می روند.

در تمامی صنایع موجود در دنیای کسب و کار، وسایل و دستگاههای پیشرفته ای اختراع شده اسد که موجب راحتی و تسریع کارها گشته است.

در حیطه تبلیغات و بازاریابی مانند دیگر کارها پیشرفت های بسیاری به دست آمده و در حال حاضر سعی می شود تبلیغات به گونه ای در محیط شهری به نمایش گذاشته شود که بتواند یک ارتباط چشمی و بصری با مخاطبان برقرار کرده و توجه آنها را به متن و پیام تبلیغاتی جلب کند.

در حوزه تابلوسازی نیز پیشرفت های زیادی حاصل شده و اکنون با وجود دستگاه های پیشرفته ای مثل دستگاه برش لیزری، دستگاه آبکاری فانتاکروم، دستگاه چاپ، دستگاه حک و. . . ساخت تابلوهای تبلیغاتی متنوعی ممکن گشته است به صورتی که در مشتریان برای انتخاب نوع تابلوی تبلیغاتی سردرگم می شوند.

گیف پیسکل پوینت ، گیف پوینت لایت ، گیف پیکسلی ، گیف تابلو پیکسل پوینت

تابلوسازی یکی از بهترین روشهای تبلیغاتی است که مورد استفاده هر صنفی واقع می گردد و تقریباً جزء جدا نشدنی در زمینه تبلیغات می باشد.

تابلوسازی انواع مختلفی دارد که از جمله آن ها میتوان به ساخت تابلو چلنیوم، تابلو استیل، تابلو کامپوزیت، تابلو ترموود، تابلو لایت باکس، تابلو نئون، تابلو ال ای دی، تابلو فلکسی، بنر، بیلبورد و . . . نام برد. در این مطلب قصد داریم به طور مختصر راجع به تابلو پیکسلی بحث کنیم.

گیف پیکسل پوینت ، گیف پوینت لایت ، گیف پیکسلی

تابلو پیکسلی تابلویی می باشد که می تواند 16 میلیون رنگ تولید کند و دارای پیکسلهایی با فاصله های منظم است که پیکسلها دارای تکنولوژی پیشرفته ای هستند و قادر به نمایش افکت ها، انیمیشن ها و متون به شکل تمام رنگ هستند و دارای برنامه تغییر نور می باشد، در این تابلو امکان برنامه ریزی واسه نور و مدل نمایش هر یک از حروف به صورت جداگانه فراهم می باشد.

پیکسل ال ای دی تابلو پیکسلی 16 میلیون رنگ ، تابلو پیکسل فول کالر

کاربرد پیکسل پوینت ، پیکسل پوینت تمام رنگ ، پوینت لایت تمام رنگ ، پیکسل بلوطیپیسکل پوینت تک رنگ ، پیکسل پوینت یک رنگ

پیکسل چیست ؟

تصاویر حاوی سه رنگ اصلی آبی، سبز و قرمز می باشند که با تلفیق این سه رنگ میتوان رنگ های مختلفی ایجاد کرد، ترکیب این سه رنگ پیکسل نامیده می شود و هر تصویر از تعداد بسیاری پیکسل تشکیل شده و هر پیکسل شامل سه led به رنگ های سبز، آبی و قرمز یعنی  RGB است.

گیف قلب پیکسل پوینت ، گیف قلب پوینت لایت

انولع تابلو پیکسلی ، تابلو چلنیوم ، تابلو ال ای دی ثابت

انواع تابلوهای پیکسلی :

– تابلو ال ای دی متحرک

– تابلو ال ای دی ثابت

– تابلو لایت باکس

– تلویزیون شهری

– تابلو چلنیوم

تابلو led ثابت ، تایلو لایت باکس ، پیکسل دیجیتال

انواع پیکسل ها

پیکسل مربعی

یکی از قطعات نورپردازی مدرن پیکسل مربعی است که موجب ساخت تابلو پیکسلی می شود که به صورت فول کالر ساخته می شود و قابلیت پخش فیلم، انیمیشن و متون تبلیغاتی را دارد همچنین میتواند بعنوان پس زمینه انواع تابلو های تبلیغاتی از جمله تابلو چلنیوم پیکسلی به کار برده شود. مضاف بر آن قابل نصب بر روی نمای کامپوزیت، چوب ترموود و ورق های فلزی است.

پیکسل مربعی ، پوینت لایت مربع ، تابلو پوینت لایت ثابت

جنس بدنه پیکسل مربعی

جنس بدنه پیکسل مربعی از نوع پلی کربنات می باشد و به همین دلیل هم مقاومت بالایی در برابر اشعه UV و شرایط نامساعد آب و هوایی دارد و تحت هیچ شرایطی دچار کدری یا تغییر رنگ نمی شود.

پیکسل پوینت مربع تک رنگ ، لایت پوینت مربع ، پرکسل مربعی تمام رنگ

تراکم چیدمان پیکسل مربعی

پیکسل مربعی در دو مدل SMD و LED قابل عرضه است که شامل ابعادی با قالب 6.5*6.5 با تراکم پیکسلی 8*8 ، 10*10 و 11*11 به صورت کاملا ضد آب قابل پیاده سازی می باشند. این پیکسلها دارای بلوک هایی در دو مدل 3 و 4 پیکسل موجود می باشند.

پیکسل پوینت آبی مربع ، پوینت لایت مربع آبی

مشخصات پیکسل پوینت مربعی

  • تراکم ال ای دی 1Pixel DIP با نوع نمایش فول کالر
  • دارای طول عمر 80/000H
  • توان مصرفی 0.5 ولتاژ
  • مدل IP65

پیکسل پوینت دایره ای

پیکسل دایره ای نیز بصورت مولتی کالر و در دسته های 50 تایی ارائه می شوند. پیکسل های دایره ای حاوی کنترلر های دیجیتالی می باشند که براحتی میتوان آن ها را براساس سلیقه و نیاز برنامه ریزی نمود. این پیکسلها ضد آب و با 12 میلی متر قطر می باشند.

اگر تمایل دارید از این پیکسلها جهت ساخت تابلو تبلیغاتی به روی سطوح متفاوت مثل MDF یا تابلو ترموود و یا پلکسی استفاده کنید میتوانید با استفاده از دستگاه برش لیزری یا CNC سوراخ هایی به اندازه 12 میلیمتر ایجاد کرده و پیکسلها را در آن قرار بدهید.

پیکسلهای دایره ای شامل 4 عدد سیم کنداکتور می باشند که عبارتند از: سیم مثبت، سیم منفی، دیتا و کلاک که از آن ها جهت اتصال به کنترلر استفاده می گردد تا بتوان رنگ و نور منتشر شده از پیکسل ها را تحت کنترل داشت.

پیکسل دایره ای ، دایره پیکسلی ، پوینت لایت گر ، پیکسل پوینت گرد

پیکسل پوینت ، پیکسل بلوطی ، پوینت لایت بلوطی ،پیکسل گرد ، پیکسل دایره

شدت نور پیکسلهای دایره ای 1600mcd می باشد و زاویه دید 120 درجه ای دارند که درجه آن ها با توجه به متد کارآیی تابلو متغیر است. هر ریسه در پیکسلهای دایره ای دارای 50 عدد پیکسل می باشد. در دو سر ریسه کانکتورهای 4 پین قرار دارند که میتوانند چندین ریسه را هم متصل کنند.

ولتاژ پیکسلهای دایره ای 5 ولت است که جریان مصرفی هر پیکسل 40 میلیمتر است.

پیکسل دیجیتال ، پوینت لایت ، پیکسل لنزدار ، پکسل 3 ال ای دی ، پیکسل 6 ال ای دی

توپ پیکسل پوینت ، توپ پوینت لایت ، پیکسل پوینت توپی

پیکسل پوینت انگشتی

پیکسل انگشتی از یک LED سه رنگ هشت میلیمتری و یک IC تمام رنگ با بدنه پلاستیکی تشکیل میشود که پلاستیک آن شامل رزین و درجه حفاظتی IP67 است که کاملا ضد آب می باشد.

رنگ هایی که توسط این LEDها منتشر می شود شامل: سه رنگ قرمز، سبز و آبی می باشد. ICهای به کار رفته در تابلو پیکسلی انگشتی به سهولت توسط یک کنترلر قابل تنظیم است که امکان بازی و حرکت انیمیشنی رنگها را دارا می باشد و میتوان افکتهای انیمیشنی منظمی به روی این پیکسلها پیاده سازی کرد.

عیب پیکسل انگشتی در این است که به دلیل تعداد کم پیکسلها نمیتوان تصویرسازی با کیفیتی روی آن پیاده سازی کرد اما اگر در ابعاد بزرگتری ساخته بشود و در محلهایی مثل نمای ساختمان که شامل نمای کامپوزیت باشد، نصب شود دارای کیفیت بهتری هستند البته در تلویزیون شهری بازدهی کیفیت بالاتر می باشد. پیکسلهای انگشتی در دسته های 50 تایی به فروش میرسند.

پیکسل پوینت دیجیتال ، پوینت لایت دیجیتال ، پیکسل برنامه پذیر

مشخصات پیکسل های انگشتی

شامل سوکتهای اتصال دیتا و برق در ابتدا و انتهای ریسه
شامل  دسته های 50 تایی

نکته قابل توجه زمان نصب پیکسل انگشتی این است که به طور معمول جنس سیمی که در ساخت این پیکسلها به کار گرفته شده است از نوع مس خالص نیست  باید به ازای هر 25 پیکسل، یک سیم برق نصب شود تا پیکسلها دچار افت ولتاژ و آسیب نگردند.

پیکسل پوینت انگشتی ، پوینت لایت انگشتی ، پیکسل پوینت ار جی بی ، پوینت لایت انگشتی آر جی بی

روش راه اندازی نصبپیکسل پوینت های انگشتی

در این روش همه ی سیم کشی های کار به وسیله سوکت انجام میگیرد. پیکسلهایی که حاوی دسته های 50 تایی می باشند شامل: یک سوکت دیتای ورودی در محل اولین پیکسل و یک سوکت دیتای خروجی در آخرین پیکسل است

واسه این که بتوانید پیکسلها را به کنترلر وصل کنید لازم است که دیتای ورودی پیکسلها را به دیتای کنترلر متصل کنید اما اگر در کابل کشی لازم به کابل با متراژ بالاتر از نیم متر تا پنج متر بود باید از کابل شیلددار آنتنی با تعداد شیلد بالا بهره بگیرید در این حالت باید سر کابل به دیتا و شیلدر آن به قطب منفی پاور متصل شود اما اگر متراژ بالاتر از 5 متر باشد نیاز است از دیتای دوسیمه صنعتی استفاده شود.

پیکسل برنامه پذیر ، پوینت لایت آدرس پذیر

پاورپیکسل پوینت های انگشتی

ولتاژ کافی برای پاور پیکسل انگشتی 5 ولت است یعنی به ازای هر پیکسل 80 میلی آمپر جریان مورد نیاز است.

کاربردهای پیکسل ال ای دی انگشتی

1)تابلو ال ای دی ثابت انگشتی

اولین کاربرد پیکسل انگشتی از تابلو LED ثابت شروع شد. در ساخت تابلو ال ای دی ثابت انگشتی، از پیکسل انگشتی به جای استفاده از ال ledهای اوال و یا کلاهی بهره می گیرند. استفاده از این جایگزینی موجب میشود در هر مکانی از تابلو بدون استفاده از لحیم کاری و سیم کشی بتوان 35 ال ای دی را قرار داد.

2)تابلو ال ای دی روان انگشتی

تابلو روان نسبت به تابلو led ثابت امکانات بهتری دارد و قادر به نمایش متون، تصاویر و افکت های انیمیشنی متحرک به صورت تمام رنگ میباشد اما قیمت تابلو LED روان نسبت به قیمت تابلو led ثابت بیشتر است و قابلیت های زیادتری دارد در این حالت نیز پیکسلها جایگزین ال ای دی ها می شوند.

کاربرد پیکسل ال ای دی ، کاربرد پوینت لایت

تلویزیون شهری پیکسل پوینت

یکی از بهترین کاربرد پیکسلها در ساخت نمایشگرهای بزرگ با فاصله پیکسلی زیاد است که مازاد بر کاهش هزینه ها، امکان تصویر سازی با کیفیت بالا را فراهم می آورد. برای ساخت تلویزیون شهری پیکسلی اگر پیکسلها بصورت ماتریسی در واحد طول و عرض قرار داده شوند جهت کنترل و خلق افکتهای انیمیشنی متن و نمایش فول کالر آن باید از کنترلرهای نرم افزاری استفاده کرد.

تلویزیون شهری پیکسلی ، تلویزیون شهری پوینت لایت

انمیشن پیکسلی ، پیکسل برنامه پذیر

تابلو پیکسل پوینت

تابلو تیوب دیجیتال یک مورد از پیشرفته ترین ابزارها و متدها جهت پیاده سازی نورپردازی دیجیتال میباشد. تیوب های دیجیتال فول کالر از جدیدترین متدهای نورپردازی دیجیتال است که حاوی برنامه ریزی هستند و قابلیت نمایش افکتهای زیبا و متنوع به صورت متن، عکس و فیلم را به صورت فول کالر دارند و کاملا ضد آب و ضد ضربه می باشند و توسط سوکت های کاملاً ایزوله به هم وصل می گردند.

تابلو تیوپ دیجیتال ، تیوپ دیجیتال ، تیوپ برنامه پذیر

کاربردهای پیکسل پوینت

نورپردازی نمای ساختمان

تالارهای پذیرایی

تابلو سر در مغازه

آذین بندی نما

تابلو مغازه

مهدکودکها

شهر بازیها

پس زمینه انواع تابلوهایی که طبق حروف برجسته پیاده سازی می گردند.

کاربرد تیوپ دیجیتال ، تابلو چلنیوم ، تیوپ برنامه پذیر

چند نمونه از کاربردهای انواع پیکسل پوینت

کاربرد انواع پیکسل ، پیکسل پوینت لایت ، پوینت لایت

نورپردازی پیکسل پوینت ، نورپردازی پوینت لایت

پیکسل مربعی ، پوینت لایت مربعی ، پیکسل مربع برنلمه پذیر

 

پیکسل بلوطی ، پیکسل تونلی ، تونلی پیکسلی ، تونل پوینت لایت

خرید پوینت لایت ، بهترین مارک پیکسل ، پوینت لایت ارزان

نرپردازی سقف پیکسلی ، پیکسل سقفی ، پوینت لایت سقف فول کالر

پیکسل پوینت تک رنگ ، پوینت لایت تک رنگ

جهت دیدن ویدیو های بیشتر در آپارات کلیک کنید