پروژکتور ال ای دی چیست ؟

پروژکتور را می توان جهت روشنایی محلهای بزرگ و وسیع مثل استادیومهای ورزشی، ساختمانهای بزرگ، کارخانه ها، انبارها، بیلبوردهای تبلیغاتی، سن تئاتر یا استیج اجرای کنسرت استفاده نمود. کاربرد سایر پروژکتورها در زیباسازی می باشد. امروزه، از پروژکتورها جهت نورپردازی نمای ساختمان ها، فروشگاه ها و حتی در روشنایی و جلب توجه مغازه های کوچک استفاده میکنند.
پروژکتورهای ال ای دی به سهولت با مدل های قدیمی تر مثل متال هالید و بخار سدیم و کم مصرف و مدادی جایگزین می شوند و نسبت به آنها برتری هایی هم دارند. همه ی پروژکتورها با توجه به مدل لامپشان نام گذاری می گردند و از لحاظ بدنه و شکل ظاهری تفاوت چندانی با هم ندارند. در پروژکتور متال هالید، لامپ متال هالید به کار می رود. پروژکتورهای بخار سدیم، بخار جیوه، کم مصرف و ال ای دی، هم همگی لامپ هم نام خود را دارند.

پروژکتور ال ای دی مناسب نورپردازی نما

انواع پروژکتور ال ای دی

نورپردازی نما با پروژکتور افکت دار ، پروژکتور دیجیتال ، پروژکتور فول کالر

پروژکتور SMD

SMD مخفف عبارت Surface Mounted Device میباشد. قطعات الکترونیکی اس ام دی، قطعات خیلی ریزی می باشند که در بیشتر دستگاه های الکترونیکی امروزی به کار می روند. در پروژکتورهای اس ام دی، تعداد بسیاری ال ای دی جدا از هم با بسته بندی SMD در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

پروژکتور COB

COB مخفف عبارت Chips On Board می باشد. این نوع از پروژکتورهای ال ای دی، دارای چیپ یک تکه هستند و همه ی نور را در یک منطقه کوچک تولید می کنند. واسه زاویه نور کم COBها را با لنز به کار می برند. در برخی از موارد ال ای دی های مدل COB از مدل های SMD بهره مندی بیشتری دارند.

پروژکتور رشد گیاه

این نوع پروژکتور برای رشد گیاه در منازل آپارتمانی که دارای فضای کم و نور کمتری هستند، میباشد.

نورپردازی هوشمند با پروژکتورهای برنامه پذیر

به روشنایی توجه کنید نه توان مصرفی!

ملاک خرید پروژکتور یا لامپ در گذشته، توان مصرفی بوده است. به عنوان مثال یک لامپ 100 وات یا 200 وات تهیه می کردیم، 100 وات، توان مصرفی یک پروژکتور است. اما آنچه که مهم می باشد این است که یک لامپ به ازای مصرف 100 وات انرژی، چه مقدار نور تولید می کند. میزان روشنایی تولید شده به وسیله لامپ را با واحد لومِن اندازه میگیرند. هرچقدر که لومن یک لامپ بیشتر باشد، یعنی نور آن بیشتر میباشد. بنابراین زمان خرید پروژکتور ال ای دی، به میزان روشنایی آن باید توجه کرد.

چه درجه IP مود نیاز شما است؟

به طور معمول پروژکتورها در فضای خارجی استفاده می شوند. به همین دلیل هم باید در برابر باران و گرد و غبار و رطوبت، مقاومت داشته باشند. پروژکتورهای دارای IP65، در برابر گرد و غبار و بارش آب، دارای مقاومت هستند. پروژکتورهای دارای IP66 در برابر گرد و غبار و بارش شدید آب مقاوم هستند.

پروژکتور آر جی بی هفت رنگ ، پروژکتور نورپردازی ساختمان

ال ای دی SMD یا COB ؟

پروژکتورهای COB، به دلیل متمرکز و کوچک بودن لامپ ال ای دی COB، نور کمتری پخش می کنند. مخصوصا در مواردی که قرار است از لنز برای به اصطلاح، پرتاب نور بیشتر (کاهش زاویه تابش) استفاده شود، بیشتر از پروژکتورهای COB استفاده می شوند. اگر نیازی به پرتاب نور زیاد و در مسافت دور نباشد، می توان از پروژکتورهای SMD استفاده نمود. قیمت پروژکتورهای اس ام دی، خیلی پایین تر از COB ها می باشد.
بین smd و cob اس ام دی رو انتخاب کنید! زیرا خیلی ارزان تر می باشد و همان کارایی را دارد، اما اگر میخواهید زاویه نور کم باش و پرتاب نور زیاد باشد، شاید cob بیشتر کارایی داشته باشد.

پروژکتور برنامه پذیر فول کالر نورپردازی نما  نورپردازی نما با پروژکتور ، پروژکتور تک رنگ ، پروژکتور تمام رنگچه رنگی را انتخاب می کنید؟

پروژکتورهای ال ای دی در دو رنگ آفتابی و مهتابی به شکل عمده در بازار موجود می باشند. پروژکتورهای رنگی نیز، با سه رنگ آبی و قرمز و سبز و به طور معمول همراه کنترل رنگ در یک بسته بندی واسه مصارف زیباسازی به کار می روند. رنگ پروژکتورها با یک عدد با واحد کلوین تعیین می گردد. رنگ نور پروژکتورها از حدود 2700 کلوین واسه نورهای زرد تا عدد 6500 کلوین واسه نورهای مهتابی و سفید می باشد.

پروژکتور لنزدار کاربردهای خاص دارد!

پروژکتورهای لنزدار، از نظر ساختاری، هیچ گونه تفاوتی با بدون لنزها ندارند و تنها روی ال ای دی آن ها، یک حالت محدب، جهت کانونی کردن نور و کم کردن زاویه انتشار نور، ایجاد شده اند. جهت نورپردازی در مسافت های دور و مواردی که پروژکتور، از محل روشنایی فاصله دارد، از پروژکتورهای لنزدار استفاده میگردد. به عنوان مثال وقتی می خواهید یک پرچم را در بالای یک میله بلند، روشن کنید و پروژکتور بر روی زمین قرار دارد، از پروژکتور لنزدار استفاده می شود تا نور تولید شده، هدر نرود.

پروژکتور معابر ، نورپردازی معابر ، پروژکتور پل ، نورپردازی پل ، پروژکتور COBزیباسازی شهر و معابر با نورهای رنگی پروژکتور

به استانداردهای روشنایی محیط توجه کنید!

یک زمین تنیس واسه روشنایی، یک عدد تعریف شده دارد. یک سالن تولید مواد لبنی نیز، یک استاندارد جهت روشنایی دارد. سالن مونتاژ هم به همین صورت می باشد. پس می توان با میزان روشنایی پروژکتورها در جدول مشخصات آن ها، همین طور با استفاده از استانداردهای موجود، براحتی پروژکتور مورد نظر را انتخاب کرد.
ال ای دی ها با طول عمر بالا، مصرف برق پایین، وزن کم، حفاظت در مقابل رطوبت و گرد و غبار، نداشتن مواد سمی و اشعه فرابنفش، گزینه خوبی جهت خرید یا جایگزینی می باشند!

گارانتی معتبر اهمیت دارد!

با همه ی بی اعتباری شرکت ها در ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی، نمی شود از این مسئله صرف نظر نمود. از مهم ترین مزایای خرید پروژکتور ال ای دی، طول عمر زیاد آن می باشد و این که در طولانی مدت، هزینه خرید با مصرف برق پایین آن، همتراز می شود. اگر پروژکتور بعد از مدت کوتاهی بسوزد، در واقع منفعتی نصیب خریدار نمی شود. بنابراین، سعی کنید زمان خرید ضمانت و رفتار تولید کننده یا صاحب برند، راجع به محصولاتش تحقیق کنید. البته در بازار، محصولات بدون گارانتی با قیمت های کمتری، به فروش می رسند اما، زمان خرید، نیم نگاهی هم به زمان خرابی آن داشته باشید.

پروژکتور با قابلیت تغییر رنگ نرپردازی نمای ساختمان

برتری های پروژکتور ال ای دی نسبت به دیگر پروژکتورها

  • مصرف برق پروژکتورهای ال ای دی بسیار کم است.
  • طول عمر پروژکتورهای ال ای دی، از همه ی مدل های قبلی پروژکتور بسیار بالاتر است.
  • پروژکتور ال ای دی، به دلیل کوچک بودن ال ای دی ها و تولید گرمای خیلی کم، نیازی به خنک کننده نیست و خیلی سبک و قابل حمل می باشد.
  • شاخص نمایش رنگ یا CRI  آن ها به 100 نزدیک است. یعنی کیفیت نور پروژکتورهای LED نسبت به دیگر مدلها، بالاتر است و رنگ اشیا را صحیح تر نمایش می دهد.
  • به شکل آنی روشن می شود. پس از روشن شدن نیازی به گرم شدن ندارد و در همان لحظه نورش کامل می باشد. در صورت خاموش شدن به هر دلیلی، نیاز نیست زمانی را منتظر ماند تا خنک بشوند و مجددا روشن شوند.

انواع پروژکتور برنامه پذیر و رنگی ، پروژکتور برنامه پذیر ، پروژکتور افکت دار