ویدئو مپینگ چیست ؟

به نمایش تصاویر دو بعدی یا سه بعدی با ویدئو پروژکتورهای رزولوشن بالا روی اجسام با اندازه های متفاوت، نورپردازی 3 بعدی ( Video Mapping ) می گویند. ویدئو مپینگ یکی از جذابترین و خاص ترین کاربردهای دیتا پروژکتورهایی هستند که با ادغام تصویر چند ویدئو پروژکتور و شناسایی دستگاه ها در نرم افزار می توان تصاویر با کیفیت بالای FULL HD و 4K تولید شود.

اجرای جذاب ترین ویدئو مپینگ ، تصاویر سه بعدی ویدئو پروژکتور ، نورپردازی سه بعدی

 پروجکشن مپینگ ترکیبی از نور و تصویر همراه با صدا و موزیک است که به وسیله آن می توان احجام و سطوح نامتعارف را به سطوح نمایشی ویدئویی تبدیل کرد و با ارائه تصاویر و طرحهای 3بعدی روی سطوح هماهنگ با موسیقی تصاویر مناسب نمایشی متفاوتی عرضه کرد.

این سطوح می توانند سطوح پیچیده ی صنعتی، دکورهای نمایشی و یا نمای ساختمان باشند. در این تکنیک تصاویر دو یا سه بعدی مجازی توسط نرم افزارها و سخت افزارهایی که روی این سطوح به طور واقعی نقش می بندد و نرم افزار با کنترل پروژکتور می تواند تصاویر را با دقت بالا با سطوح حجم هماهنگ و پخش نماید. این تکنیک توسط هنرمندان برای ایجاد عمق و توهمات نوری/ حرکتی جهت جذب مخاطب، معرفی برند خاص و یا محصولات آن استفاده می شود.

ویدئو مپینگ در مشهد ، ادغام چند تصویر ویدئو پروژکتور

ویدئو مپینگ (Video Mapping) و طرز کار آن

 پروجکشن مپینگ (Projection Mapping) ترکیبی از نور و تصویر با موزیک و صدا است. به صورتی که قادر به انداختن یا پروجکت تصاویر به روی سطوح مختلف (مانند سطوح پیچیده صنعتی، نمای ساختمان‌ها، دکورهای نمایشی ،فضاهای داخلی، بدنه خودرو و احجام متفاوف) به صورت دقیق و با هدف مشخصی می‌باشد.

ویدئو مپینگ ساختمان ، video mapping ، تصویر دو بعدی ، تصویر سه بعدی

۳D Video Projection Mapping

ویدئو مپینگ سه بعدی اجازه می دهد تا ساختمانها متحرک به نظر رسیده و تغییر شکل بدهند. به علاوه تصاویر در این حالت عمق و پویایی بیشتری دارند. هم چنین با ۳d Projection Mapping می توان بازاریابان و افرادی که در کار تبلیغات هستند با پخش تصاویر بر روی اشیا، مناظر سورئال یا فرا واقع‌گرایی را ایجاد کنند.

آموزش ویدئو مپینگ ، ۳d Projection Mapping

ویدئو مپینگ و محتوای پروجکشن مپینگ

معمولا محتوای پروجکشن مپینگ دارای ترکیبی از انیمیشن های کامپیوتری، جلوه های 3 بعدی و 2 بعدی می باشد.

 ویدئو مپینگ و کاربرد های خاص آن

همانطور که گفته شد، ویدئو مپینگ قابل استفاده در کنسرتها، تالارها، همایشها، سمینارها، هایپر مارکتها، رستورانها، مزونها، بوتیکهای پوشاک، گالریها، بانکها، نمایشگاهها، نمای ساختمانها، فضای داخلی ساختمان و غیره …. می باشند.

ویدئو مپینگ شهرداری مشهد ، کاربرد ویدئو مپینگ ، تالار ، همایش ، کنسرت

ویدئو مپینگ و روش های اجرای آن

به عنوان مثال جهت ساخت و اجرای  مپینگ سه بعدی  اول مکان و سطح مورد نظر را از لحاظ ابعاد و ساختار شناسایی می شود و در مرحله بعدی نسبت به اندازه سطح اجرا، فیلم سه بعدی تولید می شود به بیان دیگر طرح سه بعدی روی چارچوب انتخاب شده ماسک و تصویر می گردد. بنابراین در مپینگ 3بعدی، مختصات نقاط جهت تعریف شی بر پروژکتور لاز است.

نورپردازی سه بعدی آبنما ، روش اجرا ویدئو مپینگ ، ویدئو مپ

 ویدئو مپینگ و انوع پروژکتورها و کاربرد آن ها :

فیلم پروژکتورهای بزرگ با ۲۰ هزار لومنز یا بیشتر برای پروجکشن های بزرگ مانند برجها و مپینگ روی سطوح بسیار بزرگ مورد نیاز است، اگرچه برای سطوح کوچک تعداد کمتر لومن مورد نیاز است. یک پروژکتور ۲۲۰۰ لومنز برای تصویرسازی در محیط های داخلی با نور یا کمتر (در حد روشنایی سالن تئاتر) در اکثر موارد کای می باشد.

نورپردازی 3d ، انواع پروژکتور ، کاربرد پروژکتور ، پروژکتور 220 لومنز

 ویدئو مپینگ و قیمت اجرای آن

قیمت اجرای ویدئو مپینگ بنا به فاصله، مدت زمان، محیط اجرا، ابعاد، سطح اجرا و نوع محتوا متغییر است و بعد از کارشناسی اولیه محاسبه می شود.

جهت سفارش و مشاوره رایگان با مشاوران آترین نوین تماس بگیرید.

اجرای نورپردازی سه بعدی ، قیمت اجرای ویدئو مپینگ

نورپردازی سه بعدی ساختمان ، ویدئو مپینگ ساختمان

ویدئو مپینگ میدان آزادی ، اجرای ویدئو مپ

اجرای طرح پرچم ویدئو مپینگ ، نورپردازی 3 بعدی

ویدئو مپینگ و کاربرد آن - کاربرد ویدئو مپ

نورپردازی 3d تری دی ، ویدئو مپینگ

 

جهت دیدن ویدیو های بیشتر در آپارات کلیک کنید